Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC9210650   L'iPad a l'aula com a eina pel docent
2015-2016   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2016 - 15/7/2016 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
  
  
  
Inscripció   15/05/2016 - 24/06/2016
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   El curs s'organitza en sis temaris alliberats durant els 14 dies de durada del curs. Al final de cada temari, els alumnes han d'entregar activitats que complementen el mateix temari i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant el curs, es creen espais de debat sobre el mateix temari o relacionat que són de participació obligatòria i que junt amb l'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no del curs per part de l’alumne.
Aquest és un curs destinat a que els docents treguin el màxim partit de la tauleta tàctil iPad a l'aula utilitzant totes les capacitats i aplicacions que permet al docent excel·lir en la seva tasca docent. És un curs introductori al món de les aplicacions productives i la seva aplicació en la docència.
  
Objectius   Fer una introducció de la història de les tauletes tàctils, presentar l'iPad i aprofundir en les aplicacions nadiues del dispositiu tal i com el comprem a la botiga
-Veure les possibles situacions on l'iPad pot ser útil en un centre educatiu abans d'entrar a valorar les opcions en forma d'aplicacions del App Store.
-Veure les aplicacions per a la gestió documental amb iPad i eines al núvol.
-Veure les aplicacions d'edició i creació de documents a l'iPad.
-Veure les aplicacions d'Organització personal (Calendari, Tasques i contactes)
-Veure les aplicacions de gestió de l'aula en l'Ipad
  
Continguts   Tema 1: Introducció a les tauletes tàctils i iPad
Història de les tauletes tàctils
Què és una tauleta tàctil i iPad
Altres tauletes tàctils
Usos de les tauletes tàctils
Accessoris per a tauletes tàctils
Tema 2: Gestió documental amb iPad
Visualitzar documents
Escaneig de documentació
Prendre notes
Tema 3: Creació i edició de documents
Nadius
Serveis al núvol
Tema 4: Organització
Aplicacions Apple
Aplicacions de tercers
Tema 5: Gestió de l'aula al iPad
TeacherKit
iDoceo
iTeacherbook
Teachertool
Tema 6: Altres aplicacions útils en la docència
Eines per a mostrar el contingut de l'iPad al projector
Trucs i consells per apofitar bé l'iPad a l'aula.
  
Observacions   La taxa del curs pels socis és:45€
  
Formador/a   Pere Castanyer
  
Avaluació   1. Dins l'entorn Moodle, estan pautats uns exercicis corresponents cada un dels apartats dels continguts anteriorment anomenats. Aquests exercicis, anomenats tasques, caldrà que l'alumnat els vagi lliurant dins l'espai temporal marcat.

2. La qualificació de cada una de les tasques s'anirà fent a mesura que aquestes es vagin lliurant al formador, seguint la pauta temporal marcada com a referència. I caldrà que cada participant revisi/modifiqui el que el formador vagi indicant, si escau. Un cop la revisió sigui positiva, el formador anotarà la qualificació i la considerarà com a vàlida.


3. La feina del curs es donarà per acabada un cop el formador ho comuniqui a cada alumne individualment. Quan al ritme de connexió del formador al curs de Moodle per a consultes, correccions i participacions als fòrums serà, mínim d'un cop al dia entre setmana i un cop durant cap de setmana.

Avaluació específica

Activitats Tema 1: Introducció al iPad
Criteris d’avaluació: Es demana conèixer el iPad i les seves característiques.

Activitats Tema 2: Gestió documental.
Criteris d’avaluació: Es demana a l'alumne, la correcta utilització de les diferents eines de gestió i conèixer el funcionament de totes les aplicacions que vénen per defecte.


Activitats Tema 3: Creació i edició de documents.
Criteris d’avaluació: Es demana al docent, la correcte utilització de les diferents eines de creació i edició de documents i es demana una comparativa d'aquestes segons els usos que pot necessitar el docent a l’aula.

Activitats Tema 4: Organització
Criteris d’avaluació: Es demana al docent, la correcta utilització de les diferents eines d’organització i es demana una comparativa dels mateixos segons usos que pot necessitar el docent a l’aula.

Activitats Tema 5: Gestió de l’aula a l'iPad
Criteris d’avaluació: Es demana al docent, la correcta utilització de les diferents eines de gestió de l’aula i es demana una comparativa d'aquestes des del punt de vista del docent.

Activitats Tema 6: Altres apps útils pel docent
Criteris d’avaluació: Es demana investigar i aportar diferents aplicacions no vistes en el curs que facin coses diferents aplicables a l'aula o a la seva gestió i que ajudin al docent en la seva tasca diària.
  
Requisits de  certificació   Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolit els requisits mínims d’avaluació esmentats en el pla d’avaluació.
Aquests mínims són:
-Haver entregat i participat en un mínim d’un 80% de les activitats proposades pel formador i que conformen el pla d’avaluació.
-Haver omplert i entregat l’enquesta final de grau de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària, secundària obligatòria i formació professional
  
E-mail   SecretariaAEIC@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 18/05/2016 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).